این فرآیند برای ارائه خدمت به منظور بررسی درخواست متقاضی و تائید شرایط واگذاری و نهایتا نصب انشعاب می باشد .
* مراحل انجام این خدمت بشرح ذیل است :
ـ ثبت اولیه درخواست در پورتال
ـ بررسی اولیه مدارک ، ثبت درخواست ، تخصیص کد پیگیری و هماهنگی های لازم جهت بازدید از محل
ـ ارزیابی و بررسی وجود شبکه آب و یا آب و فاضلاب با هم در محل مورد تقاضا
ـ صدور معرفی نامه به ارگانهای مرتبط جهت اخذ مجوزهای لازم
ـ انجام محاسبات و صدور صورتحساب هزینه های انشعاب
ـ پرداخت الکترونیکی صورت حساب صادره (از طریق شناسه قبض و شناسه پرداخت)
ـ ثبت اطلاعات و تخصیص شماره اشتراک
ـ ارسال جهت نصب انشعاب توسط پیمانکار ، نصب و تحویل انشعاب و در پایان ترمیم ترانشه محل حفاری شده
ـ اطلاع رسانی به متقاضی در تمامی مراحل واگذاری انشعاب از طریق سامانه الکترونیکی شامل : ( اینترنت ، پیام کوتاه ، ایمیل، تلفن گویا ) جهت پیگیری